نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

بن‌بست در سه‌راهی امیریه مشهد!

  • کد خبر: ۱۵۷۷۲۸
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بن‌بست در سه‌راهی امیریه مشهد!
سه‌راهی امیریه ۹ به یک‌بام و دوهوا تبدیل شده است. ازیک‌طرف خودرو‌ها در لاین کنارگذر بدون چراغ‌قرمز پشت اتوبوس قرار می‌گیرند و از طرف دیگر خودرو‌هایی که قصد دارند از پشت چراغ به‌ سمت راست در امیریه ۹ وارد شوند، در سه‌راهی به اتوبوس و خودرو‌های دیگر برخورد می‌کنند. این سه‌راهی تصادفات زیادی را بر جای گذاشته و گفته می‌شود امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. فضای سبز نداریم، بوستان نداریم، سالن ورزشی نداریم.

سید مهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ بافت این محله جوان است، اما امکانات رفاهی و شهری در این محله کم است. «امیریه» از جمله محلات نوپای شهر است که حدود ۷ هزار نفر جمعیت دارد؛ اما فضای سبز و مراکز ورزشی ندارد. اهالی برای استفاده از این امکانات حداقلی، باید با طی مسافتی از محله خود به الهیه بروند. گلایه ساکنان محله امیریه از کمبود‌ها و کاستی‌های تفریحی و ورزشی به حدی است که قرارمان برای حضور در تریبون مردمی این هفته، همین محله قرار می‌گیرد.

دیدار با شهروندان

وارد امیریه که می‌شویم گلایه‌های شهروندان یکی‌یکی در ذهن تداعی می‌شود. تا چشم کار می‌کند ساختمان‌های سر به فلک کشیده در مجاورت هم از آسمان بالا رفته‌اند، هر چند صدمتر هم یک سوپرمارکت، نانوایی، فروشگاه لوازم بهداشتی و به تعداد محدود داروخانه وجود دارد. قرارمان با اهالی روبه‌روی مسجد حضرت زینب (س) است. رئیس شورای اجتماعی این محله توضیح می‌دهد: سرانه فضای سبز و ورزشی محله امیریه در وضعیت بغرنجی قرار دارد. بافت سنی جمعیت این محله اغلب جوان است و کودک و خردسال زیادی در این محله وجود دارد، اما هیچ مکانی برای اوقات فراغت وجود ندارد.

پارک نیروی انتظامی در بلاتکلیفی

محمود نریمانی می‌افزاید: پارک نیروی انتظامی در خیابان علویه، سال‌هاست بلاتکلیف رها شده است، درصورتی‌که این محله پارک هم ندارد. اهالی خواستار تکمیل پارک هستند. چند لامپ برج نوری این پارک سوخته است و نیاز به تعویض دارد. به‌دلیل کمبود نور و مناسب‌سازی‌نشدن این پارک، شهروندان شب جرئت عبور از این پارک را ندارند.

این معتمد محله با بیان اینکه ساخت‌وساز در این محله رشد پیدا کرده، اما پیاده‌رو سمت فرد بولوار امیریه خاکی است، می‌گوید: باتوجه‌به وجود سکنه زیاد در امیریه، اهالی خواستار بهسازی پیاده‌رو برای عابران و ایجاد لاین دوچرخه‌سواری هستند.
رئیس شورای اجتماعی محله ادامه می‎‌دهد: مجوز تجاری در حاشیه سمت فرد بولوار امیریه صادر نمی‌شود. این محله ساکنان زیادی دارد و نیاز به مراکز خدماتی بیشتری است، اما مجوز تجاری به حاشیه این بولوار داده نمی‌شود. بااین‌حال مجوز تجاری یک مغازه کنار مسجد حضرت زینب (س) داده شده است که جای تعجب برای شهروندان دارد.

سالن ورزشی نداریم

با مسلم باغشنی از فعالان فرهنگی محله امیریه به همراه شهروندان به‌سمت دیگر محله می‌رویم. او می‌گوید: زمینی در مجاورت میدان علویه، روبه‌روی پارک نیمه‌کاره علویه قرار دارد که در طرح تفصیلی منطقه قرار بود به مجموعه ورزشی اختصاص یابد، اما ظاهرا چندی پیش این زمین به شخص فروخته شده است.

او بیان می‌کند: گفته می‌شود در این زمین امکان احداث مجموعه ورزشی وجود نداشته است درصورتی‌که این محله حتی یک سالن ورزشی هم ندارد. درخواست داریم موضوع احداث سالن ورزشی در این زمین از سوی مسئولان شفاف‌سازی شود.
به خیابان کاظمیه می‌رسیم، باغشنی بیان می‌کند: در این خیابان در ساعاتی که خودرو‌های حمل پسماند به این محله می‌آیند، بوی تعفن زیادی را با خود به همراه می‌آورند. وزش باد در این منطقه از شهر زیاد است، همین وزش باد هم مزید بر علت شده است و بوی بد را بیشتر متصاعد می‌کند. شهرداری فکری به حال این معضل بکند.

مخاطرات یک ایستگاه اتوبوس

در ادامه این بازدید میدانی از محله امیریه، همراه یکی دیگر از اعضای شورای اجتماعی محله به سه‌راه محمدیه می‌رویم. سیدعلی شادمان ایستگاه اتوبوس را نشان می‌دهد و توضیح می‌دهد: این ایستگاه اتوبوس در امیریه ۹ (نزدیک سه‌راه محمدیه) واقع است و با لاینی که خودرو‌ها از بولوار امیریه عبور می‌کنند تقریبا هم‌پوشانی دارد.

او بیان می‌کند: خودرویی که از لاین کناری بولوار امیریه بدون نیاز به چراغ‌قرمز از سه‌راه عبور می‌کند، در یک نقطه که میل‌باتومی‌ها تمام می‌شود و ایستگاه اتوبوس قرار دارد، می‌تواند با اتوبوسی که توقف دارد درگیر شود و حادثه ایجاد شود.
این فعال فرهنگی بیان می‌کند: از طرف دیگر خودرو‌هایی که می‌خواهند بعد چراغ‌قرمز وارد امیریه ۹ شوند، در تلاقی با اتوبوسی که قصد خروج از ایستگاه را دارد ممکن است باعث تصادف و حادثه شوند. شهروندان محله خواستار انتقال ایستگاه به ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر بالاتر هستند.

درخواست نصب چراغ چشمک‌زن

او با اشاره به خط عابر و دست‌اندازی که بین امیریه ۹ و ۱۳ روبه‌روی مسجد واقع است، می‌گوید: این دست‌انداز بازدارنده نیست و علائم اطلاع‌رسانی ندارد و خودرو‌ها با سرعت عبور می‌کنند. پشت همین مسجد، مهدکودکی واقع است که کودکان و والدین زیادی از این گذرگاه عبور می‌کنند و امکان تصادف زیاد است. شهرداری باید علائم راهنما یا چراغ چشمک‌زن را در نزدیکی این خط عابر پیاده، نصب کند.

پیشنهاد تخصیص اعتبار برای احداث پارک

شهردار منطقه ۱۲ مشهد در پاسخ به مطالبات شهروندان درباره وضعیت سرانه فضای سبز محله، بیان می‌کند: برای احداث پارک در اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲، فضای سبز پیشنهاد شده است. برج روشنایی به‌دلیل بازپیرایی پارک، به‌صورت دستی خاموش شده است که به‌زودی روشن می‌شود.

حجت‌‍‌ا... شریعتمداری درباره وضعیت زمین بلااستفاده در خیابان علویه می‌افزاید: زمین یادشده کاربری ورزشی دارد و به شخص واگذار نشده و متعلق به شهرداری است، اما در حال حاضر اعتبارات لازم برای احداث سالن ورزشی در این زمین وجود ندارد.
او درباره بهسازی پیاده‌رو سمت فرد بولوار امیریه نیز بیان می‌کند: باوجود درخواست منطقه ۱۲ تاکنون اعتباری دراین‌زمینه از حوزه ستادی تفویض نشده است، بنابراین امکان اقدام برای این خواسته وجود ندارد.

بلاتکلیفی در ایمن‌سازی یک گذرگاه عابرپیاده

شهردار منطقه ۱۲ مشهد درباره صدور مجوز تجاری در بولوار امیریه می‌گوید: مجوز تجاری در این بولوار ارائه نمی‌شود. اشخاصی هم که مغازه دارند از قبل مجوز دارند، ولی برای مسجد حضرت زینب (س) هم تا ۱۰ درصد تخفیف مجوز تجاری امکان‌پذیر است.
شریعتمداری درباره عدم بازدارندگی سرعت‌گیر روبه‌روی مسجد حضرت زینب (س) توضیح می‌دهد: در این زمینه مکاتبه‌ای با سازمان ترافیک شهرداری انجام شده است. در صورت ارائه طرح اصلاحی در برنامه منطقه ۱۲ قرار خواهد گرفت.

اقدامات ایمنی برعهده منطقه است.

اما دررابطه‌با وضعیت ایمنی گذرگاه عابر پیاده، نازیلا اسدی، مسئول روابط‌عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، می‌گوید: این موارد از شهرداری منطقه پیگیری می‌شود و معمولا سازمان ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی اقدامات ایمنی‌سازی را انجام می‌دهد؛ بنابراین نصب تابلو و علائم در خیابان فرعی در حیطه اختیارات شهرداری‌های مناطق است.

حامد حبیبی، مدیر روابط‌عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، هم درباره بوی نامطبوع ایستگاه پسماند زباله در خیابان کاظمیه بیان می‌کند: به‌محض ورود زباله به ایستگاه، زباله‌ها به محل دفن منتقل می‌شوند و روز بعد، ایستگاه‌ها شست‌وشو و پاک‌سازی می‌شوند. شهروندان بدانند همه خودرو‌هایی هم که از درب منازل زباله جمع می‌کنند، مکانیزه هستند.

رایزنی برای اصلاح وضعیت علائم ترافیکی

درباره وضعیت ایستگاه اتوبوس سه‌راه محمدیه نیز معاون اجرایی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، توضیح می‌دهد: ایستگاه مورد اشاره دارای سایبان شیشه‌ای بوده و امکان جابه‌جایی ایستگاه در حال حاضر مقدور نیست.
علی شهسوار اظهار می‌کند: دراین‌رابطه با اداره ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ مذاکره شد که باتوجه‌به توضیحات، مقرر شد اداره ترافیک منطقه ۱۲ ضمن بررسی برای اصلاح میل‌باتومی یا طرح دیگری اقدام و نتیجه را اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->